Copywriting – slogan musí zaujmout

Jestliže podnikáte a rádi byste zlepšili propagaci svého produktu či služby v internetovém prostoru, potom se pravděpodobně poohlížíte po externích službách zkušených copywriterů. Možná vám tak rovněž vrtá hlavou, zda by se copywriting v případě vašeho PR měl zaměřit také na tvorbu sloganů. Jsou slogany dnes vůbec ještě důležité? Odpověď je jednoduchá: Bezesporu ano. Chcete-li se o používání a tvorbě sloganů dozvědět více, čtěte směle dál.

copywriting

Copywriting a tvorba sloganů

Pro naši branži platí pravidlo, že reklama je uměním zkratky. Proto právě krátká, úderná hesla, která se vryjí zákazníkovi do paměti, svůj význam neztratí zřejmě nikdy. Klasický copywriting spočívá v tvorbě stylistické, obsahové i emotivní stránky reklamy, marketingových materiálů nebo inzerátu, píší se prodejní texty i tématické články zejména pro web, ale často i tisk. Pokud však má copywriter některý aspekt své práce skutečně v oblibě, bývá to zpravidla vytváření sloganů. Důvod je prostý: Jsou krátké, jejich tvorba je vcelku zábavná, dostává se jim největší pozornosti a také se za ně nejvíc platí. Takový copywriting prostě baví.

Co všechno by měl splňovat kvalitní slogan?

Dobrý slogan je originální, zajímavý nebo také vkusně humorný. Jeho sdělení musí být chytré, jedinečné, aby v sobě ukrývalo neodolatelný příslib a v ideálním případě utkvělo zákazníkovi v paměti. Pro copywriting obecně platí, že ve výsledku plní svůj základní účel, tedy naláká zákazníka ke koupi cílového produktu – slogan v tomto ohledu nepředstavuje pražádnou výjimku. Zaujmout přitom může různými způsoby: Dobrý slogan kupříkladu buduje značku, popř. naznačuje její příběh či tradici; odlišuje značku jedinečným prodejním argumentem; “prodává” značku takovým způsobem, že se o něm začne alespoň mluvit; v neposlední řadě pak dobrý slogan donutí lidi přemýšlet nebo změnit své chování. Zaujmout se dá samozřejmě i precizním použitím rýmovaného sloganu, zpravidla však již jde spíše o copywriting minulosti a přikládá se v tomto ohledu mnohem větší důraz na rytmus sloganu.

Copywriting a klient, to je oboustranný vztah

Aby však klient za investované peníze obdržel skutečně kvalitní slogan, musí svou část práce odvést nejenom copywriter, ale také podnikatel samotný. Kterýkoliv reklamní textař potřebuje ke své práci detailní popis potřeb klienta a jeho alespoň základní představu o tom, jaké sdělení by copywritingový text nebo slogan měly nést. Tyto myšlenky je potom copywriter schopný převést do originální, srozumitelné a působivé formy, kterou mnohdy čtou, vidí a slyší miliony lidí. Podnikatel se tak musí v prvé řadě rozhodnout, proč slogan chce a kde ho bude používat. Má jít o slogan pro konkrétní kampaň či produkt? Nebo naopak hledá klient heslo vystihující celkovou firemní identitu? V tomto ohledu je zkrátka důležité, aby měl podnikatel jasno nejenom o hodnotách a emocích, které má nový slogan vyzařovat, ale aby stejně tak chápal cílovou skupinu zákazníků pro své služby, kdo představuje jeho největší konkurenci nebo čím je právě jeho firma pro zákazníky unikátní.

Naše slogany a copywriting můžete mít i vy

Na tvorbu poutavých sloganů se samozřejmě zaměřujeme i u nás. Pokud byste se chtěli o námi nabízených službách dozvědět bližší podrobnosti, zavítejte na webové stránky devote365.cz. V případě zájmu nás neváhejte kontaktovat prostřednictvím nezávazného webového formuláře. Pevně doufáme, že jsme zachytili vaši pozornost stejně, jako má dobrý slogan zaujmout potenciálního zákazníka.


Potřebujete zaujmout kvalitním
a optimalizovaným textem?

Netrapte se sami s texty, které bez optimalizace nikdo nenajde. Poptejte nás, připravíme vám analýzu klíčových slov a nepřehlédnutelný text.

CHCI SKVĚLÝ TEXT

Jsem jedním ze zakladatelů společnosti Devote 365 s.r.o. Starám se o klíčové zákazníky, navrhuji strategie a ve volných chvílích také píši. Mám na krku čerstvé projekty jako shop.kikafe.cz, seal-navijaky.cz nebo optimalizaci e-shopu airsoft-online.cz. S menšími i většími přestávkami se webům věnuji od roku 2004. Texty které publikuji mohou propagovat konkrétní značku nebo produkt.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *